Egy jó kozmetikus aranyat ér. Arckezeléseivel, hatékony készítményeivel, jótanácsaival nemcsak segít megőrizni bőrünk fiatalságát, de a nála töltött idő alatt megpihenhetünk, feltöltődhetünk, elpanaszolhatjuk neki gondunkat, bajunkat, ha éppen ehhez van kedvünk. Szakonyi Eszter mesterkozmetikus szalonjában garantáltan ilyen kényeztetésben van része a betérő vendégnek. De Eszter tevékenysége nem áll meg itt. A klasszikus kozmetikusi munka mellett saját kozmetikai termékcsaládot fejleszt, gyárt és egy összetartó, egymást és másokat segítő közösséget szervez a Vintage Beauty Szépészeti Nőintézet köré és – kapcsolatait felhasználva – jó ügyeket is támogat.
Bár Szépészeti Nőintézetnek hívják, a szalon szó is nagyon jól passzol hozzá. 300 négyzetméter, két szint, ízlésesen berendezett nappali szoba, ahol a vendégek várakozás közben kávét és süteményt fogyaszthatnak, öt kezelőkabin, két manikűr-pedikűr helység: mindez megtalálható Szakonyi Eszter birodalmában. Aki eljön ide, nem egy gyors programra vágyik, megadja magának az „énidőt”, élvezi a kényeztetést. Ráadásul úgy érzi, egy egymást támogató női közösséghez is tartozik, mert a Vintage Beauty munkatársai és vendégei erős szövetségben állnak egymással.
Mikor kezdted a szakmát? Miért döntöttél úgy, hogy kozmetikus leszel?
Eredetileg gazdasági mérnök vagyok és van egy külkereskedői végzettségem is. Tíz évig külkereskedőként dolgoztam, de nem éreztem úgy, hogy a helyemen lennék. Harmincévesen kezdtem el kitanulni a kozmetikusi szakmát, úgy gondoltam, nekem ezen a területen van dolgom. A bőr működése számomra egy fantasztikus birodalom, ahol szerettem volna okosan és értőn eligazodni. Ha még egyszer születnék, valószínűleg az Orvosi Egyetemre mennék tanulni és bőrgyógyász válna belőlem. Leginkább a régi praktikák igazságai vonzottak. Ma ehhez legközelebb talán a Nordic Beauty, vagyis a skandináv szépségápolás irányzata áll, ami az alapokra épül és nagyon kevés terméktípust tartalmaz, a termékek viszont rendkívül hatóanyagdúsak. Három évig tanultam az egyik legjobb aranykoszorús kozmetikus mester mellett, majd elvégeztem a SOTE egészségügyi szakkozmetikus képzését, végül letettem a mestervizsgát.
Mikor megkaptad a kozmetikusi okleveledet, hogyan sikerült elindítani a karrieredet?
Kibéreltem egy hat négyzetméteres helységet a Haris közben, összesen egy ágy fért el benne. Egy év alatt sikerült egy viszonylag szép vendégkört felépítenem. Ekkor lettem várandós a harmadik gyerekemmel, ezért muszáj volt hazaköltöztetni a szalonomat, hogy a munkát és a családot össze tudjam egyeztetni. A házunk aljában, a szuterénben kialakítottunk egy szép kis szalont, itt fogadtam a vendégeimet. Itt kezdtem el kísérletezni saját krém készítésével, amelyhez autentikus hatóanyagokat kerestem és megtanultam a helyes gyártás kritériumait is.
Akkora a választék a professzionális kozmetikai készítmények piacán. Nem lett volna egyszerűbb kiválasztani egy márkát és annak a termékeivel dolgozni?
Sokáig kerestem a megfelelő készítményeket, eközben sorra merültek fel bennem kérdések. Nem kaptam rájuk választ, vagy, ha kaptam is, sokszor egymásnak ellentmondó, nem hiteles magyarázatok érkeztek. Idővel átláttam a szlogenek ígéretein, elkezdtem elemezni a készítmények címkéin található termékösszetételeket, tanulmányoztam a gyártástechnológiát és gyakran kellett csalatkoznom bennük. Egy ponton rájöttem arra, hogy nem találok olyan termékcsaládot, amelyben maradéktalanul bízni tudok. Ekkor döntöttem el, ha hazugságok nélkül szeretném folytatni a szakmát, az egyetlen út, ha én magam kezdek el anyagokkal kísérletezni. Vegyészekkel összefogva hiteles, tiszta, hatékony receptúrák után kezdtem kutatni. Ennek a kutatómunkának lett az eredménye a 2013-ban megjelent Időtlen szépség című könyvem, illetve a Vintage Beauty kozmetikai termékcsalád.
Mikor és mi volt a kitörési pont, amikor igazán elkezdett beindulni az üzlet és egyre több vendéged lett?
2014-ben egyszemélyes szalonként megkaptam az Év szalonja díjat. Ez a szakmai elismerés és a vendégköröm érezhető elköteleződése a kreatív kozmetika iránt bátorított fel, hogy elkezdjek azon gondolkodni, miért is ne csináljam mindezt nagyban. 2015-ben megnyitottuk a 300 négyzetméteres szalonunkat a Nánási úton és közben továbbfejlesztettük a termékportfóliót. Ekkor már 6 készítményünk volt, amivel a vendégek egy otthoni alap bőrápolási procedúrát el tudtak végezni. Ebből nőttünk tovább, most már 40 termékünk van és megannyi csomagolási variáció amit, az azóta 20 szakemberből álló Vintage csapat bonyolít. Nagyon büszke vagyok arra, hogy 2020 januárjától saját laborban dolgozunk, a korábbi bérgyártással szemben. Ez egy újabb profil, amit meg kellett tanulni. Vegyészmérnökök, szakgyógyszerészek, vegyésztechnikusok vannak jelen a térben és napi 8 órában dolgoznak azon, hogy a termékeink minél kifogástalanabbak legyenek. Üröm az örömben, hogy a labor megnyitása után, épp jött a Covid. De ez nem rettentett el minket, ugyanolyan lelkesedéssel folytattuk a munkánkat.
Mik az erősségei a szalonodnak? Miért szeretnek hozzátok járni a nők?
A kreatív kozmetikai kezeléseink személyre szabottak, a bőr típusának, problémájának megfelelően állítjuk össze a kezeléshez használt készítményeket, amelyek ettől rendkívül hatékonyak. De ez önmagában nem elég. A vonzerőhöz hozzájárul sok más minden is. Az empátia és az emberség, ami abszolút jelen van nálunk. A szalon légköre, az az értékhalmaz, amit a munkatársaim képviselnek megnyitja a vendégeket. Nem igazán szokványos beszélgetések zajlanak le a kozmetikus és a vendég között.
Kik teszik ki a vendégkörötöket?
Közös értékrenddel bíró emberek járnak hozzánk, akik vonzzák egymást. Látják a honlapunkon, a közösségi oldalainkon, hogy mit képviselünk. Hogy fontos számunkra például a társadalmi felelősségvállalás, 11 szervezetet támogatunk. Mi nagyon erős szövetségben vagyunk a vendégeinkkel, ők is szeretnek bekapcsolódni ebbe az egymást támogató hálózatba. A szalonnak olyan networkingje van már, amivel sokfelé tudunk jól hatni.
Gondolom, a kezeléshez használt készítmények is sokat nyomnak a latba. Mennyiben mások, mint a többi professzionális márka termékei?
Nagyon tisztán dolgozunk, ezért fontos, hogy a legmagasabban kvalifikált szakemberek dolgozzanak a laborunkban. A gyártástechnológia tisztasága mellett a hatóanyagok mennyisége is egyedi. Egy konvencionális termékben általában egyszámjegyű a hatóanyagok mennyisége. Nálunk a termékeknek 95-100 százalék a hatóanyag-tartalma. Ennélfogva viszonylag kevés típusú Vintage Beauty kozmetikummal is le lehet élni az életet úgy, hogy 8-10 év mindig letagadható legyen. Mi a koreai szépségápolás másik pólusa vagyunk. Vallom, hogy szükségtelen túlmacerálni a bőrt, a termékeink nagyon célzottan tudnak a problémákra hatni. Törekszünk a zero waste elvét megvalósítani a csomagolásban, mivel kis márkaként nehezen tudunk hozzáférni minőségi csomagolóanyagokhoz, de törekszünk rá. Ennek része az is, hogy visszaváltjuk, becseréljük, vagy újratöltjük készítménnyel az üvegcsomagolást. A receptúráinkat, az alapanyagokat, a gyártás technológiát és körülményeket egy külső cég validálja. 2019-ig a Cosmos és az Ecocert minősített minket egyedüli magyar márkaként, majd átléptünk a Naturix szervezetbe, most már ők adják nekünk a natúr minősítést. Folyamatos minőségi kontroll alatt dolgozunk.
Milyen árfekvésűek a kezeléseitek?
25 ezer forintnál nincs drágább kezelésünk. A célunk az, hogy a vendégeink a kezelést követően megvásárolják a készítményeinket, amelyekkel hetekre ki tudják nyújtani a kezelés hatását.
Elérhetőség:
Ha tetszett ezt is olvasd el!
Kommentare