top of page
  • antiagingshow1

Bikini body bizonyos kor felett?

Nyár végén minden évben elhatározom, hogy végleg elteszem a kétrészes fürdőruhámat. Számomra véget ért a bikiniszezon, jöhetnek az alakformáló egyrészes úszódresszek, lehetőleg fekete színben, amelyek jól takarják a két szülés és az elmúlt évtizedek kihívásainak eredményeként már nem éppen lapos és kockás hasamat. Aztán elmúlik az ősz, a tél, a tavasz és a következő nyár beköszöntével újra elkezdek szemezni a színes bikinikkel. Végül adok magamnak egy év haladékot és gyorsan belevágok egy diétába, hogy mégse kelljen behúzott hassal, lesütött szemmel közlekednem a balatoni strandon, ahol mindenki ismer.

Nő háttal bikiniben áll egy lépcsőn a tó partján
Az én bikini body programom az odafigyelés

Profi diétázóként megvan a saját, jól bejáratott „edzéstervem”, amit az évek múlásával egyre nehezebb tartok meg. Nem azért, mert kevesebb lenne bennem az akaraterő, hanem mert érzem, lassabb lett az anyagcserém, nehezebben olvadnak le a kilók, kevesebb a sikerélmény. Idén elhatároztam, hogy Tomán Szabina módszerét hívom segítségül és az első ismerkedés gyanánt a legrövidebb, 5 napos gyors fogyókúrás programját próbáltam ki. Ha beválik, később, ha szükséges, jöhet a 21 napos program is, most azonban nem volt ennyi időm. Két hét múlva indul a nyaralás és nekem az új, virágos bikinimben kell majd feszítenem a balatonakarattyai strandon.

Napi ötszöri étkezés

A Toman Diet diétaprogram alapja a rendszeres, napi ötszöri étkezés. Amikor ezt megtudtam, kétségek merültek fel bennem, hogy a pörgős hétköznapjaimban képes leszek-e betartani mindezt. Azonos időközönként, azonos időpontban enni, nagy kihívás. Szerencsére nem nekem kellett mind az 5 étkezést kitalálnom, elkészítenem. A csinos kis dobozban, amit az 5 napos programhoz kaptam, benne volt egy hasznos füzet, tele fontos információkkal. Már ezeket elolvasva éreztem, hogy az agyamban beindult a fogyás, s nagy lelkesedéssel készültem fel a rám váró 5 napra.

Termékek diétához a bikini body elérése érdekében
A Toman diet programban fehérjedús készítmények jelentik a "kapaszkodót".

Bevásárlás lista segítségével

Nekem naponta csak kétszer kellett elkészíteni az ételeimet, ami lehetett a reggeli, tízórai, vagy az ebéd. A maradék három alkalommal fehérjedús Toman terméket ettem, ezeket villámgyorsan össze tudtam dobni, vagy csak kivenni a csomagolásból, meglepően finomak és laktatóak voltak. Az ebédekhez volt szükségem egy kis előre gondolkodáshoz, a menü-javaslatot követve, a füzetben található bevásárlólista segítségével két napra előre bevásároltam és minden reggel megfőztem az aznapi, egészséges és nagyon ízletes fogást. Az első nap, csak magamnak főztem, a családom többi tagjával megállapodtunk abban, hogy ezen a héten mindenki maga oldja meg a déli étkezést. De amikor hétfő reggel irigykedve szemlélték az elkészült guszta ételemet, másnap megszántam őket és ettől kezdve nagyobb adagot gyártottam belőlük, hogy nekik is jusson.

Reggeli rituálé

A napot éhgyomorra két pohár langyos vízzel kezdtem, ez a reggeli rutin felébreszti a szervezetet és felgyorsítja az anyagcserét. Utána jöhetett csak a kávé, leegyszerűsített, eszpresszó változatban, cukor nélkül. El kellett felejtenem a jó kis tejhabos, mézzel édesített kapucsínót, a diétamentes életem reggeli kedvencét, talán ez hiányzott az 5 nap alatt a legjobban. A Toman féle gluténmentes tejeskávé ital egyszer került terítékre, legszívesebben hármat is ittam volna belőle, annyira jól esett a tejeskávé íz. A reggeli után, ami valamilyen édes Toman fogás volt, elkészítettem az AquaAway10+ vízhatómat, s a délelőtt során több részletben megittam ezt a finom, baracktea ízű italt. Másfél liter folyadékbevitel pipa, már csak újabb másfél litert kellett innom ásványvíz formájában ahhoz, hogy meglegyen a napi három liter. A vízhajtó gyengéden hatott, csak annyit vettem belőle észre, hogy többször megyek a mellékhelységbe, mint általában. Viszont délutánra kifejezetten könnyebbnek éreztem magam tőle, a harmadik nap végére már egy mozdulattal le tudtam húzni a jegygyűrűmet kézmosáskor, látványosan csökkent a puffadás az ujjaimon.

Ebéd

Húsok, halak, zöldségek, teljes kiőrlésű gabonák… Most volt lehetőségem összehasonlítani a hajdina ízét a bulguréval és kipróbálni, hogy a különböző fűszerek hogyan tudják többféleképpen megbolondítani a natúr csirkemell ízét. Megbecsültem a zöldségeket, tudván, hogy rosttartalmukkal nagyot dobnak az emésztésemen, s ízvilágukkal még finomabbá varázsolják az ebédemet. Egy-egy fogás elkészítése nem volt hosszabb fél óránál, s mivel úgy osztottam be a napomat, hogy ez beleférjen, kifejezetten élveztem a főzést.

Csirkemell zöldszínű zöldségekkel egy tányéron
Csirkemell zöld színű zöldségekkel, isteni ebéd!

Cukkini spagetti egy tányéron
Most fedeztem fel a cukkini spagettit, szuper köret a rostonsült pulykamell mellé

Tízórai és uzsonna

Ezt a két szót utoljára akkor használtam, amikor gyerekeim óvodások voltak és figyeltem arra, hogy naponta ötször egyenek. Vajon miért hagytam el ezt a két kiegészítő étkezést a napi rutinunkból? Most már bánom, ez alatt az 5 nap alatt megtapasztaltam jótékony hatásukat. A tízórai arra jó, hogy ne kiéhezetten várjam már 11 órakor az ebédet és üres gyomorral az ételnek nekiesve többet egyek a kelleténél. Az uzsonna pedig attól ment meg, hogy este farkaséhesen kiegyem a hűtőt és ezzel pakoljam magamra az extra kilókat. A Toman snack termékei csökkentett szénhidráttartalommal rendelkeznek, viszont fehérjében gazdagok, ízük semmiben sem különbözik a hagyományos nápolyik, kekszek, müzliszeletek ízétől. Délután 4-kor bekaptam egyet és éhségérzet nélkül, tele energiával toltam végig a délutánt.

Vacsora

A Toman szárított levesporoké este volt a főszerep. Minden nap izgatottan nyitottam ki az aznapi vacsorámat, s a használati utasítást követve öntöttem fel, s melegítettem meg a napi adagot. Mindegyik finom volt, bármikor ennék belőle, de a gulyás ízű leves lett a nagy kedvenc, a magyaros ízvilág abszolút visszaköszön benne és elfeledteti, hogy ez a fogás is a diéta egyik eleme. Amikor úgy éreztem, kevés volt a leves, elkészítettem egy nagy adag kevert salátát pár csepp olíva olajjal és azzal telítettem el a gyomromat.

5 nap mínusz 2 kiló

Hihetetlen gyorsan eltelt az 5 nap, s alig vártam, hogy mérlegre álljak és lássam az eredményt. Érezni már éreztem, hogy kevésbé feszül a nyári shortom a hasamon, s ezáltal sokkal jobb lett a közérzetem. 2 kilóval lettem könnyebb, aminek nagyon örültem. Ugyanakkor tisztában voltam azzal is, ha azonnal visszaállok a régi étkezési szokásomra, ez a két kiló pár nap alatt visszajön. Éppen ezért folytattam a visszavezető étrendet, ami szintén 5 napig tartott hasonló szellemben, mint a diétaprogram. Továbbra is figyeltem a megfelelő folyadékbevitelre, jó sok zöldséget ettem, kerültem a magas szénhidrát- és cukortartalmú, zsíros ételeket. Szerencsére ehhez az időszakhoz is kaptam ételötleteket, amelyeket örömmel készítettem el. Az eredmény újabb másfél kiló mínusz lett. Ennek annyira megörültem, hogy a 10 nap alatt megtanult életmódváltó tanácsokat tovább vittem a hétköznapokba. Ezeknek köszönhetően, igyekszem tartani az elért súlyomat és nagyszerűen érzem magam a bőrömben. Az új bikinim pedig csodásan áll rajtam, tele önbizalommal viselem a strandon.