Sokan ki sem lépnek az utcára alapozó nélkül, mert nem szeretnék megmutatni a nagyvilágnak ráncaikat, egyenletlen bőrszínüket. Tény, hogy egy jól megválasztott alapozóval éveket tüntethetünk el az arcunkról, éppen ezért jó, ha tudjuk, hogyan válasszunk alapozót bizonyos kor felett. Gurics Krisztina sminkmester segít ebben nekünk.
Amikor büszkén megmutattam az alapozómat Krisztinek, mosolyogva csak ennyit kérdezett: nem túl sötét ez az alapozó a színeidhez képest? Eddig ezt észre sem vettem, de amikor Kriszti felkent egy másik alapozót az arcomra, két árnyalattal világosabbat, azonnal értettem, miről beszél. A nők nagytöbbségéhez hasonlóan miért estem bele a sötétebb alapozóvásárlás csapdájába, beszélgetésünkből hamarosan kiderül.
Kezdjük a leglényegesebb kérdéssel: milyen alapozót válasszunk magunknak bizonyos kor felett?
Minél előrébb tartunk az időben, az alapozótól annál inkább hangsúlyosabbak lesznek a mimikai ráncaink, a szemkörnyéki szarkalábak. Csak nagyon vékony, áttetsző fedésű, folyékony, természetes hatású alapozót érdemes ebben az életkorban használni. Felejtsük el az alapozókat, amelyekre az van írva, hogy vízálló, tartós vagy olajmentes, mert ezek nagyon erős fedés biztosítanak, ami bizonyos kor felett nem előnyös. Használjunk „láthatatlan” jelzővel ellátott alapozót, vagy szérum alapozót, ezek vékonyan fednek.
A korrektorokra is ez vonatkozik?
A korrektorok esetében a kiszerelés is fontos. Ha már használunk korrektort, válasszunk ecsetes variációt, mert ennek a legvékonyabb a fedése és inkább a bennük lévő fényvisszaverő pigmentekkel halványítják a szem alatti fáradtságot, nem pedig a textúra vastagságával. Az applikátoros, a kompakt vagy a tubusos korrektorok nagyon vastagon fednek, mellőzzük őket.
Ha nem megfelelő korrektort választunk és nem jó helyre visszük fel az arcunkon, pont az ellenkező hatást érhetjük el vele. Ahogy te is említtetted az alapozóknál, a ráncokat felerősítjük velük. Hova tegyük hát a korrektort?
A szem külső sarka alatti területre, ahol a szarkalábak vannak, ne tegyünk semmit sem, mert a fáradtság jelei nem itt jelentkeznek, hanem a szem belső szemzug alatti területre. Ide kell tenni a jól megválasztott színű korrektort.
Hogyan találjuk meg az alapozó és a korrektor esetében a hozzánk legjobban illő színt?
A jó alapozó észrevehetetlen, olyan mintha nem is vittük volna fel az arcunkra. Akkor követünk el hibát, amikor elfelejtjük, hogy a nyakunknak és a dekoltázsunknak általában más a bőrszíne, mint az arcunknak. Sokan nem kenik fényvédővel a nyakukat, dekoltázsukat, ezért itt sötétebb a bőr. Vagy ha garbót, sálat hordunk, nem éri napfény ezt a területet, az arcot viszont igen, ezért az arcbőrünk lesz sötétebb, mint nyaktól lefelé a bőrünk. Éppen ezért az alapozót a nyak színéhez válasszuk. Attól függően, hogy a nyak színe milyen, az alapozónk lehet, hogy majd végül egy-két árnyalattal világosabb vagy sötétebb lesz, mint az arcszínünk, de így nem lesz maszkszerű hatás a különböző árnyalatú területek miatt.
Akkor tehát felejtsük el, hogy a kézfejünkön, vagy a csuklónkon teszteljük az alapozó színét.
Igen, mert testünk ezen területén más a bőr színe, mint a nyakadon vagy az arcodon.
Amikor alapozót vásárolunk, az üzletben a világítás megzavarhatja a választásunkat. Mit tegyünk ilyenkor?
Általában borzasztó a világítás az üzletekben, felülről jön a fény, ami beárnyékolja az arcot, ettől a bőrünk is sötétebbnek néz ki. Ezt úgy tudjuk elkerülni, hogy megnézzük, hol van a fényforrás az üzletben. Van nálunk egy kis tükör, felkenjük a nyaki részre az alapozót, és a fény felé fordulunk a tükörrel úgy, hogy pont szemből érje a fény a nyaki területet. Ha nem látjuk, hova kentük, megvan a ránk szabott árnyalat.
Tegyünk púdert az alapozóra, vagy sem?
Mindig kell púder, de nem mindegy, hova. 40 pluszosan már nem arról van szó, hogy a bőr csillogását csökkentsük vele, hiszen a bőrünk már egyre szárazabb, egyre kevésbé csillog. Ha az alapozás után színes port szeretnék felvinni az arcra, vagy egy pirosítót, vagy szemhéjpúdert, az alapozó krémes állagába a színes por bele fog ragadni. A kettő közé kell egy láthatatlan porfátyol, amin könnyedén eldolgozható a szín, nem lesz foltos. A púder legyen ugyanolyan színű, mint a bőr, de akár lehet egy árnyalattal világosabb, sötétebb viszont soha.
Porpúder vagy kompakt púder?
Általánosságban véve a porpúder azért jobb, mert ha az arc egészére használjuk, mivel lazább a szerkezete, könyedebb, láthatatlanabb a bőrön. Ugyanakkor kevésbé praktikus a kiszerelése, mint a kompakt púdernek, amit bárhová magunkkal vihetünk. Inkább az a fontos, hogy bármelyiket is használjuk, vastag púderecsettel vigyük fel – a kompakt púderhez csomagolt szivacsok, puffnik maszkszerű, vastag réteget visznek fel a púderből. És inkább csak az orca részre tegyünk belőle, a pír alá, illetve a szemhéjakra, a szemhéjpúder alá. Ha krémes szemfestéket vagy pirosítót használunk, akkor a púdert hagyjuk ki.
Beszéljünk a fényvédelemről is. A fényvédős alapozók jó megoldásnak tűnhetnek?
Én inkább az alapozó alá vagy fölé ajánlok külön fényvédőt, attól függően, hogy kémiai vagy ásványi szűrős variációt választunk. Ugyanis ahhoz, hogy a fényvédős alapozók a flakonon feltüntetett védelmet biztosítsák, egy kávéskanálnyi mennyiséget kellene felvinni belőlük az arcra. Ez pedig egyértelműen nagyon sok, ráadásul a fényvédővel ellátott alapozók egyébként is jobban fednek, ekkora mennyiséggel elképesztően maszkszerű lenne a végeredmény az arcunkon.
Gurics Krisztinak kedvenc alapozói:
L’Oréal Paris True Match Nude
Bár nagyon vékony és áttetsző, ha ütögetve visszük fel, szépen fed is, így a bőrhibákat is el tudja tüntetni, ugyanakkor természetes marad.
Chanel Vitalumière Aqua
Ezt akkor ajánlom, ha egyáltalán nincsenek bőrhibák, bőrpír, nagyon szép, természetes hatást, friss, üde összhatást ad.
YSL Touche Éclat Le Teint
Fényvisszaverő pigmentek vannak benne, ez ad egy extraadag ragyogást a bőrnek.
IT Cosmetics CC+
ez ugyan nem alapozó, hanem CC krém, de gyönyörűen sugárzó lesz tőle a bőr és korrigálja a komolyabb bőrhibákat is, viszont nagyon keveset vigyünk fel belőle, különben maszkszerű lesz!
Néhány szó Gurics Krisztináról:
19 éves korom óta foglalkozik sminkeléssel, szépségápolással. Pályája elején dolgozott tv-ben, színházban, fotózásokon, divatbemutatókon, majd francia luxuskozmetikai márkák sminkeseként és trénerként adott személyre szabott tanácsot, tanított meg több ezer nőt arra, hogyan sminkelje magát (vagy másokat).
A sminkelés mellett az írás is élete részévé vált, az utóbbi 18 évben vezető női magazinok szépségrovat-szerkesztőjeként dolgozott. 2019 októbere óta szabadúszó, több női lapnak ír azóta is, és szépségszakértőként különböző kozmetikai márkák projektjeiben vesz részt, de ideje nagy részét a tanácsadás teszi ki.
Egyéni online és személyes tanácsadásain, kiscsoportos Lélekemelő workshopjain olyan „trükköket” oszt meg, amikhez se tapasztalat, se különösebb kézügyesség nem szükséges, amik egyáltalán nem bonyolultak, mégis túlzás nélkül elmondható, hogy megváltozik tőle az életünk és a kép, amit magunkról (és a sminkelésről) eddig alkottunk.
Következő Lélekemelő Smink Workshopja: 2023. április 15. szombat
Az esemény linkje: https://fb.me/e/MHYv5xPF
Ezt is olvasd el!
Comments